den ena bocka och den andra stegra, vad har ni för problem idag?

Okej, idag hade ponnysarna en dålig dag, båda två!
Tömkörde Lilleman det tog en kvart bara man kom ut ur stallet!
Sen gick jag gatan ner mot hagen, tog 10 minuter bara att
komma där ifrån.. Då var man ju lagom förbannad!
Sen när vi kom till grusvägen började vi trava lite och sen tog
grusvägen slut och då travade vi hem så tänkte jag
"undra om han kan trava lite fortare" då började han galoppera
och bockade så fick ett pyttelitet sår på mitt fu-finger :(:(:( haha,
sen tog det såklart 5minuter att få honom att komma in i stallet..
Var svettig som en dränkt katt när jag skulle lämna honom i hagen, hehe!!

Hämtade Garpur och red barbacka, tänkte att jag skulle rida på tränsbettet
idag, tur att jag inte gjorde det.. Hade inga boots på honom heller.
Tänkte rida en kortis men sen blev de att köra lite intervaller, det tyckte
han VERKLIGEN inte om! Eftersom man börja galoppera direkt så
slängde han sig in i skogen och skenar fort som faen och jag gör allt
för att få honom att stanna, då börjar han stegra och hoppa på alla fyra..
Fick en väldig panik och höll på att flyga av, men tänkte han ska
INTE vinna!!!
Sen skrittade jag 1 minut och började galoppera igen, då gjorde han samma
sak igen.. 3 gånger. Blev vääldigt arg, frustrerad och ledsen!
Aja, man kan ju inte ha bra dagar varje dag?

Bilderna som jag lovade;
amerikanska pannkakor :D

storhandlar'N

Mamma och barn


Laddar upp mer imorgon, för internet är jätte segt nu ):

kram
emma c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0