jippi :D

Ska få en kavaj av min faster som hon hade när hon tävlade när hon var lite.. yngre. haha :D
Hoppas den inte är alltför stenålders :D Jätte snällt av henne iallafall♥
Vi la undan ridstövlarna idag när jag vart inne i kalmar, vi ska hämta dom på torsdag.
Ska även köpa ridbyxor då, och kanske lite mer. får se ;)
Får gå in stövlarna ordentligt nu innan tävlingen så att jag inte får skoskav!
Ska börja använda dom nästan hela tiden sen efter tävlingen, vill ha ett par snygga
o fräscha stövlar på första tävlingen :D

Förövrigt red jag Doni först med Moa, vi red runt (som vanligt, hehe)
Och han var super mysig som vanligt. Hans galopp är helt underbar♥, åh
jag är kär i den hästen. Skritten är super fin också, tölten är så enkel.. Han har en väldigt vacker trav
också, men jättelånga kliv så det blir ganska svårt att vara still i sadlen :(
Det är något jag verkligen måste öva på! Måste också öva på att få fram honom i trav,
det är jätte svårt eftersom han är så ung (5år) så blandar han ihop gångarterna lite,
eller så är de jag som gör det *fniss*

Hämtade sen in Garpur.
Moa och jag hittade en ny väg, vi skrittade och töltade.
Eller ja.. försökte. Garpur var verkligen inte på humör idag, lyssnade inte på mig
ett skit och han är verkligen jättejättejätte stark och det är sååhäääär jobbig o lite till :(
Vi hittade någon ny runda. Haha det var nästan kolsvart ute och vi red mitt i skogen och
var livrädda att jägarna skulle skjuta oss(de är ju såndär vecka denna veckan)
så vi pratade jätte högt, haha...

Kram emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0