Hiss/diss ridhjälmar :)

Tänkte ta och hissa och dissa lite ridhjälmar :)
Börjar med dissarna :

Denna får en diss för jag tycker att den va för de första grymt ful!
Skärmen ser ut som en anknäbb eller något :S


Denna hjälmen är från hööks och jag tyckte inte alls att den va snygg .
Jag är faktist inte så mycket för plasthjälmar.
Så den får en diss.


Domma får en stor diss !
Dom va grymt fula :s


HISSAR :

Back On Track hjälmen får en stor hiss :)
Den är sjukt snygg och hur skön som helst (har testat den) .


denna hjälmen har jag faktist själv och jag ÄlSKAR den :D
den är sjuuukt skön och snygg och man känner knappt att man har den (:


Denna hjälmen är jätte snygg och den påminner lite om den ovanför.
(suddig google bild.)



Vad tycker ni om hjälmarna hissar eller dissar ? (:












Kommentarer
Postat av: Gina

Hej!

Fin blogg!

Håller med om att blanka hjälmar inte är det finaste, MEN dem är bland dem säkraste.

om du ramlar av hästen med huvudet först tex, så glider dessa hjälmar längst marken, sammetshjälmar stoppar upp huvudet så att man kan få allvarligare skador vid fallet. Men sammetshjälmar är ju sjukt fina haha ;P

Sen "anknäbben" e inte heller så snygg, men även den har en anledning med att se ut sådär, den är mjuk och det är mkt säkrare om man ramlar av än en hård som kan orsaka värre skador.



Synd att valet är att ha en mkt snygg hjälm eller en riktigt säker ful haha.



Mvh Gina

2011-07-28 @ 16:46:39
URL: http://ginamelleroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0