Kurs!

Hej (:
Klev upp typ vid sju idag (y) Åt frukost och tog på mig ridkläderna.
Sen blev de av till stallet. Hästarna var inte ute så tog ut dom, men först
gosade jag lite med lilly som låg i boxen :]]. Garpur fick stå kvar och han var
helt galen i boxen. Eftersom alla fick gå ut förutom han :[[. Ryktade honom
och han hade mysiga blöta kissfläckar (JIPPI :( ) Sen blev de ta på transportskydden
och ta på fina lädergrimman! Vi fick in honom i transporten och det tog ungefär 5 min.
Sen blev det av till kaggetorp :D.

När vi kom dit fanns det typ ingen plats så vi
lastade av på vägen. HAHA :( Det är inga som kör det så där var ju såklart lungt!
Sen gick jag och ställde in honom i en box och hämtade alla sakerna..
Sadel, träns, boot, ryktsaker, hjälm, spö och massa annat.

Den första gruppen var vid åtta nångång och någon hade ramlat av och fått hjärnskakning,
så ambulansen fick komma. Mysig start på dagen :/

Jag övade mest på tölten och det gick hur j*vla bra som hälst! Övade lite på galoppen också,
och fick massor utav tips :3.
Glömde såklart hö :c Så fick lite av Maja och tog ut honom så han fick äta gräs i typ en halvtimme.
Det är ju alltid något man glömmer, hehe...
Dagen har iaf varit jättejättejätte kul och jag ska nog på nästa kurs som är om typ en månad :D
/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0