Om Mej =)

Jag heter Sanna och är 13 år.
Jag fyller den 5 feb :)
Jag älskar  hästar och att vara i stallet och va med kompiisar :D
 Jag har ridit sen jag var typ 4 konstant ,men satt på en häst första gången när jag var 2år världens undeerbaraste och busigaste Penny som jag nästa fick ha som egen och rida och sköta så mycket jag ville(farfar är ägare på henne)Jag rider på bätteropp , Det är bästa ridskolan EVER !
Där rider jag en gång i veckan på tisdagar då brukar jag ha med smillan.
Jag hare haft smillan i snart två år .
 Hon är den underbaraste c-ponnyn man kan ha :D
Jag gillar även att vara ute och springa ibland :3
Det var farfar som fick mej hästintresserad. För när jag var lliten och var hoss han läste han alltid hästtidningar för mej .
Och det tackar jag han för.

              

  

                                                    PENNY <3
Ålder:20

färg:brun

Ras:shetlandsponny

Favorit mat:Morötter :D

Mankhöjd:107 cm

favorit fyrbent kompis:Lilly<3

Övrigt: Penny kan inte vara utan lilly har dom varit utan varandra i mer en minut så gnäggar dom asa mycket och försöker krypa undder staket och allt möjligt. Dom har alltid varit med varandra. en grej som är lite rolig är att  dom står i samma box ,om man ställer fram en vattenhink så stoppar båda ner huvudet samtigt och sen väger dom precis lika mycket.Penny gillar skogspromenader hon är en redig skogsmulle men hon gillar även att hoppa och tolka. Ví tolkar alltid jätte mycket med hénne på vintern.Penny har både kraftig fång och sommareksem men vi börjar få iordning det. Penny var den häst som jag lärde mej rida på, hon är värkligen helt fantastisk hon är alltid snäll i alla lägen när jag vart liten hade jag inte ens grimma på henne en ända gång jag höll henne i pannluggen hon och lilly  brukar till och med gå lösa på gårdsplanen  och beta. När jag
var  liten var jag till och med själv ute och red med henne i skogen.
Hon kan även stegra på kommando :D

JAG SÄGER BARA BÄTTRE HÄST FINNS INTE !!!<333


                                              Lilly<3
Ålder:21

Färg:skäck

Ras:Shetlandsponny

Favorit fyrbent vän: Penny

Favoritmat: Gäst och brännässlor xD <3

Mankhöjd: 105cm

Övrigt:Lilly kan inte vara utan  penny    i mer en minut för då gnäggar  dom asa mycket och försöker krypa under staket och allt möjligt. Dom har alltid varit med varandra. en grej som är lite rolig är att  dom står i samma box ,om man ställer fram en vattenhink så stoppar båda ner huvudet samtigt och sen väger dom precis lika mycket.Lilly gillar skogsprommenader speciellt när  Penny är med. Hon är en redig skogsmulle. Lilly är den envisasde hästen som jag någonsin träffat hon ska alltid ha sin vilja igenom som tex hon har bestämmt sej för stt man inte får hämta henne i grimma utan hon sak gå själv. Lilly  älskar  värkligen att tolka så fort man sätter en pulka bakom henne flyger hon i väg och det går knappt att hålla henne.Hon gillar även att köra släde med Penny :D Lilly har med fång och sommareksem men Lilly har värre fång och om hon får fång i sommar kanske vi måste ........ :(:(:( Men det får vi inte hoppas för då vet jag inte vad jag ska göra med Penny:(
Men hon är värkligen en busig liten skitunge som fångart ens hjärta direkt <333



 


                Smillan<3
Färg:Skimmel med fräknar :D

Ras: welsh/new forest

Ålder:7

U: Ginny

E: shamroock Rembrandt

Favorit fyrbent vän : Piggelin (PucKo) ,Eko earth,Garpur

Favorit mat : Mkt xD

Övrigt: Jag köpte smillan på Djuvanäs i vetelanda. Smillan älskar att hoppa och bada . Som högst har jag hoppat en meter men hennes gammla ryttare hoppade 120cm med henne. Dom tävlade väldigt mkt förut. Jag och Smillan tävlar typ inte nu men vi ska börja täval i sommar :D Jag har med henne på tisdagslektionerna och sen ska jag på ridläger med henne i sommar på bätteropp. Jag var på det ridlägret förra året och det var jätte kul och jag lärde mej mycket. Smillan blev kär i en liten ponny på lägret, dom var jätte söta dom gnäggade på varnadra hela tiden.Jag värkligen älskar att rida på smillan för hon älskar att bli riden det känns som det är högdpunkten på dan för henne. Smillan är väldigt frisk av sej hon har al¨drig blivit:D
Det var nog allt jag kom på nu iallafall om min lilla sötnos<333




                                                                                      //SANNA:D


Kommentarer
Postat av: Issas mamma

Vilken text om hästarna=)!Mycket kul info om dom=)!

Vilken snygg bild på Smillan,alltså=)!

2011-05-11 @ 18:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0